PAYSON
Vi använder oss av Payson AB för att hantera betalningar i webbutiken. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som
är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se
Du kan välja mellan olika betalningsalternativ när du kommer till kassan:
Kortbetalning
Via Payson betalar du snabbt, enkelt och tryggt med ditt Visa-, Master-, eller Eurocard. Vi står för alla avgifter till Payson och du betalar endast för dina varor.
Bankbetalning
Via Payson betalar du snabbt, enkelt och tryggt genom att logga in i din internetbank. Payson samarbetar med Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Vi står för alla avgifter till Payson och du betalar endast för dina varor.
Betalning i butiken
Du kan beställa en vara i webbutiken för att sedan hämta och betala den hos oss på plats i butiken.
Förpackningsmaterial
Vi använder både nytt och återanvänt förpackningsmaterial (från våra leverantörer) för att hålla kostnaderna nere samt för att värna om miljön.
Fraktbolag
Vi samarbetar med PostNord.
Är du osäker på vart ditt ombud finns kan du enkelt söka här: www.postnord.se
Godssökning:
Önskar du spåra ditt paket kan du kontakta oss för att få ditt sändningsnummer. Postförsändelser kan sökas här: www.postnord.se
Leveranstid
Leveranstiden är beroende flertalet faktorer:
Just nu är det extra lång leveranstid på varor vi inte har på lager!
Vill Du veta vilken leveranstid som gäller, kontakta oss innan Du gör Din beställning!
Avisering
Du kommer att få en avisering via SMS eller E-post när ditt paket finns att hämta hos ditt Postombud, därför är det viktigt att du uppger rätt e-postadress eller mobilnummer.
Avhämtning
Köpta varor kan hämtas i vår butik.
Makulera order
Du kan makulera din order utan kostnad innan hanteringen av den är påbörjad, det gäller med andra ord att du är snabb att kontakta oss! Om ditt paket redan är packat och skickat och du ändå inte vill genomföra ditt köp får du betala frakten både till dig och sedan tillbaka till oss. Dessutom tillkommer en administrationsavgift. Läs mer under ångerrätt.
Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oanvänt och oskadat skick, i sin originalförpackning (om sådan finns).
OBS! Ångerrätten gäller inte beställningsvaror
Vi bryter kulörer efter beställning och eftersom färgen är särskilt framtagen till dig efter dina önskemål tar vi den inte i retur. Har vi inte påbörjat din order än kan du givetvis ångra ditt köp. Vi rekommenderar alltid att du börjar med färgkartor och provburkar om du känner dg osäker i valet av kulör. Ångerrätten gäller inte heller reavaror eller andra rabatter och erbjudanden.
Retur
Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden, vi löser inte ut varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav. Om varan skadas eller kommer bort under transporten är du betalningsansvarig, vilket är viktigt att beakta när du väljer fraktbolag. Packa väl! En returnerad vara som försvinner eller skadas under transporten till oss föranleder till avdrag på återbetalningen eller utebliven sådan.
Skickas till:
Norrtälje Färgbod
Stora Björknäsvägen 6
76198 Norrtälje
Kontakta oss
Innan du returnerar varan ber vi dig meddela oss att du ångrat ditt köp. Du kontaktar oss enklast via vårt kontaktformulär. Du måste uppge ditt ordernummer, ditt namn samt vilken vara du vill returnera, i ämnesfältet skriver du "Ångrat köp". Detta är viktigt för att vi ska veta att en vara är på väg till oss samt för att vi snabbt och effektivt ska kunna handlägga din återbetalning.
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på telefon 0176-15615, eller skicka ett meddelande: