Förrådet.se nätbutik

KÖPVILLKOR

  • För att göra en beställning i vår E-butik måste du vara över 18 år.
  • Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan förvarning beroende på rådande valutakurs, frakthöjningar och prisökningar från våra leverantörer.
  • Du behöver inte registrera något användarkonto eller logga in för att handla. När du kommer till kassan fyller du i dina personuppgifter, adressuppgifter och din e-postadress (kontrollera din e-post adress noga, får vi fel adress kan vi inte kontakta dig om det skulle uppstå något problem med din order). 
  • Enligt personuppgiftslagen (1998:2004) får ingen registrering av personuppgifter ske utan personens medgivande. När du klickar på "beställ" i vår webbshop lagrar vi de uppgifter vi behöver för att kunna fullfölja din beställning eller din förfrågan. De uppgifter du anger behandlas alltid konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part med undantag från rättsliga ärenden. De används endast i våra kontakter med dig som kund. Din e-postadress används för att skicka orderbekräftelse samt leveransbesked.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka beställningar och/eller kunder.
  • Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager. Utifrån ett och samma lager säljer vi både i webbutik och fysisk butik och ibland hinner vi inte uppdatera webbutiken. Om en vara har restnoterats av oss, har du rätt att avbeställa varan.

BETALNINGSVILLKOR

 

PAYSON
Vi använder oss av Payson AB för att hantera betalningar i webbutiken. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som
är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Du kan välja mellan olika betalningsalternativ när du kommer till kassan:

Kortbetalning
Via Payson betalar du snabbt, enkelt och tryggt med ditt Visa-, Master-, eller Eurocard. Vi står för alla avgifter till Payson och du betalar endast för dina varor.

Bankbetalning
Via Payson betalar du snabbt, enkelt och tryggt genom att logga in i din internetbank. Payson samarbetar med Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Vi står för alla avgifter till Payson och du betalar endast för dina varor.

Betalning i butiken

Du kan beställa en vara i webbutiken för att sedan hämta och betala den hos oss på plats i butiken.

FRAKTVILLKOR

Förpackningsmaterial
Vi använder både nytt och återanvänt förpackningsmaterial (från våra leverantörer) för att hålla kostnaderna nere samt för att värna om miljön.

Fraktbolag
Vi samarbetar med PostNord.

Är du osäker på vart ditt ombud finns kan du enkelt söka här: www.postnord.se

Godssökning:
Önskar du spåra ditt paket kan du kontakta oss för att få ditt sändningsnummer. Postförsändelser kan sökas här: www.postnord.se

Leveranstid
Leveranstiden är beroende flertalet faktorer:

  • Om din vara finns på lager (eventuella restnoteringar eller misstag i lagerstatus meddelas dig direkt).
  • Storleken på din order.
  • Vilket betalningsalternativ som används.
  • Vid spabad/poolleverans meddelar vi dig om vilken leveranstid som gäller

Just nu är det extra lång leveranstid på varor vi inte har på lager!

Vill Du veta vilken leveranstid som gäller, kontakta oss innan Du gör Din beställning!


Avisering
Du kommer att få en avisering via SMS eller E-post när ditt paket finns att hämta hos ditt Postombud, därför är det viktigt att du uppger rätt e-postadress eller mobilnummer. 

Outlösta paket
Liggtiden för din försändelser är 14 dagar, därefter går den i retur. Se till att du hämtar din leverans i tid för att undvika onödiga extrakostnader. För ej uthämtade och aviserade paket som kommer i retur debiteras du en administrativ kostnad på 250:-. Detta belopp är avsett att  täcka en del av våra kostnader för orderhantering, såsom administrativa kostnader och hantering / emballering av varorna.

Avhämtning
Köpta varor kan hämtas i vår butik.

ÅNGERRÄTT

Makulera order
Du kan makulera din order utan kostnad innan hanteringen av den är påbörjad, det gäller med andra ord att du är snabb att kontakta oss! Om ditt paket redan är packat och skickat och du ändå inte vill genomföra ditt köp får du betala frakten både till dig och sedan tillbaka till oss. Dessutom tillkommer en administrationsavgift. Läs mer under ångerrätt.

Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oanvänt och oskadat skick, i sin originalförpackning (om sådan finns). 

Vid ångrat köp debiterar vi en expeditionsavgift på 250:- (inkl. moms) per beställning. Detta belopp dras från summan som du betalt för varan, innan vi gör en återbetalningen till dig. Expeditionsavgiften är avsett att täcka en del av våra kostnader för orderhantering, såsom administrativt arbete och emballering av varorna m.m. Återbetalning till dig görs först efter att vi har mottagit och kontrollerat varan.

OBS!  Ångerrätten gäller inte beställningsvaror
Vi bryter kulörer efter beställning och eftersom färgen är särskilt framtagen till dig efter dina önskemål tar vi den inte i retur. Har vi inte påbörjat din order än kan du givetvis ångra ditt köp. Vi rekommenderar alltid att du börjar med färgkartor och provburkar om du känner dg osäker i valet av kulör. Ångerrätten gäller inte heller reavaror eller andra rabatter och erbjudanden. 

Retur
Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden, vi löser inte ut varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav. Om varan skadas eller kommer bort under transporten är du betalningsansvarig, vilket är viktigt att beakta när du väljer fraktbolag. Packa väl! En returnerad vara som försvinner eller skadas under transporten till oss föranleder till avdrag på återbetalningen eller utebliven sådan. 

Skickas till:
Norrtälje Färgbod

Stora Björknäsvägen 6

76198 Norrtälje

Kontakta oss
Innan du returnerar varan ber vi dig meddela oss att du ångrat ditt köp. Du kontaktar oss enklast via vårt kontaktformulär. Du måste uppge ditt ordernummer, ditt namn samt vilken vara du vill returnera, i ämnesfältet skriver du "Ångrat köp". Detta är viktigt för att vi ska veta att en vara är på väg till oss samt för att vi snabbt och effektivt ska kunna handlägga din återbetalning.

 

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på telefon 0176-15615, eller skicka ett meddelande:

Kontaktformulär

Ditt meddelande har skickats
Ett fel uppstod, meddelandet skickades inte.